Detail práce

Zobrazení virtuální grafiky a animací pro sportovní analýzu

Bakalářská práce Student: Očenáš Daniel Miloslav Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Beran Vítězslav, doc. Ing., Ph.D.
Název anglicky
Displaying Virtual Graphics and Animations for Sports Analysis
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť súbor nástrojov použitých pri analýze videozáznamov športových podujatí, predovšetkým futbalových zápasov. Užívateľ môže nástroje použiť na zvýraznenie vybraných hráčov, ktorí sú ďalej trackovaní a zvýrazňovaní. Ďalej manuálne vytvárať smerovníky, znázorňujúce smer pohybu hráča alebo lopty. Trojrozmerné objekty sú vytvárané perspektívnym skreslením korešpondujúcim so scénou, ktorá je zachytená kamerou. Teoretická časť bakalárskej práce uvádza prehľad odbornej literatúry potrebnej na správne zobrazenie grafických objektov do videa v duchu rozšírenej reality. Praktická časť práce je zameraná na implementáciu a vizualizáciu grafických nástrojov s použitím knižnice OpenGL. 

Klíčová slova

virtuálna grafika, 3D grafika, rozšírená realita, OpenGL, animácie, futbalová analýza, počítačové videnie, spracovanie obrazu

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
25. srpna 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.

Otázky u obhajoby
  1. Jaké rozlišení má zpracovávané video? (V případě, že je možnost zpracování určitého rozsahu rozlišení, jaké bylo rozlišení videosekvencí využitého pro Vaše "demo video"? Je to důležité vědět například pro posouzení algoritmů detekce hráčů.)
  2. Čím si vysvětlujete (poměrně velkou) chybu reprojekce 25 pixelů u polohy hráčů na straně 26? (Ve skutečnosti v případě velmi vysokého rozlišení videa, například 4k by chyba 25 pixelů velká být nemusela, ale rozlišení videa není u popisů na straně 26 uvedeno.)
  3. Je pozice hřiště ve videu rozpoznávána automaticky či poloautomaticky, nebo je zapotřebí ji zadávat manuálně? (Sleduje se automaticky "pohyb hřiště" ve videu alespoň při malých pohybech kamery?)
  4. Detekují se hráči automaticky?
Komise
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), předseda
Honzík Jan M., prof. Ing., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
Jaroš Jiří, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
OČENÁŠ, Daniel. Zobrazení virtuální grafiky a animací pro sportovní analýzu. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-08-25. Vedoucí práce Beran Vítězslav. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23140/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT23140,
    author = "Miloslav Daniel O\v{c}en\'{a}\v{s}",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Zobrazen\'{i} virtu\'{a}ln\'{i} grafiky a animac\'{i} pro sportovn\'{i} anal\'{y}zu",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23140/"
}
Nahoru