Detail práce

Mobilní aplikace pro naskenování hry Kakuro z novin a její dohrání

Bakalářská práce Student: Rein Michal Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Dyk Tomáš, Ing.
Název anglicky
Mobile Application for Scanning Kakuro from Newspapers and Finishing It
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cílem této práce je vytvoření mobilní aplikace, která umožňuje naskenovat hrací plochu hry Kakuro z jakéhokoliv tištěného média a pomoci uživateli s jejím dohráním. Řešení využívá poznatky a metody z oblasti počítačového vidění a strojového učení, na základě kterých řeší problematiku detekce mřížky v obraze nebo rozpoznávání ručně psaných číslic a hracích polí za pomoci konvolučních neuronových sítí. Aplikace se celkově skládá ze serverové a klientské části. Klientské řešení zahrnuje mobilní aplikaci, vyvinutou pomocí technologie Flutter, která s pomocí serverové části aplikace, implementované v programovacím jazyce Python, zkonstruuje virtuální hrací plochu a poskytne uživateli pomoc s řešením hry. Aplikace je dostupná na zařízení s operačním systémem Android a iOS.

Klíčová slova

Flutter, Kakuro, konvoluční neuronové sítě, detekce mřížky, mobilní aplikace

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
14. června 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.

Otázky u obhajoby
  1. Uveďte, které části dotazníku, který jste předložil testovací skupině uživatelů, byly hodnoceny kladně a které záporně - vizualizujte nejlépe přehlednými grafy.
  2. Pod jakým úhlem je možné nasnímat hru z novin, aby ji aplikace ještě zpracovala?
  3. Jak velkou hru rozsahem umí aplikace zpracovat, příp. kde jsou limity na uložení či rychlost nalezení řešení?
Komise
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), předseda
Burget Lukáš, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Holík Lukáš, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Martínek Tomáš, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Matoušek Petr, doc. Ing., Ph.D., M.A. (UIFS FIT VUT), člen
Citace
REIN, Michal. Mobilní aplikace pro naskenování hry Kakuro z novin a její dohrání. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-14. Vedoucí práce Dyk Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23649/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT23649,
    author = "Michal Rein",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Mobiln\'{i} aplikace pro naskenov\'{a}n\'{i} hry Kakuro z novin a jej\'{i} dohr\'{a}n\'{i}",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23649/"
}
Nahoru