Detail práce

Zobrazování voxelových scén pomocí ray tracingu v reálném čase

Diplomová práce Student: Menšík Jakub Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Matýšek Michal, Ing.
Název anglicky
Rendering of Voxel-Based Scenes Using Real-Time Ray Tracing
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cílem této práce bylo vytvořit program k vizualizaci voxelových scén v reálném čase s využitím ray tracingu. Součástí bylo studium různých metod takového vykreslování se zaměřením na stíny. K řešení bylo využito enginu Unity a experimentálních balíčků Unity Jobs a Burst. Práce představuje různé ray tracing průchody a metodu SVGF, která slouží především k filtrování vzniklého šumu se zachováním hran. Podařilo se vytvořit program, který vykresluje tvrdé stíny, měkké stíny a ambient occlusion rychlostí přibližně padesát snímků za sekundu.

Klíčová slova

DirectX 12, sledování paprsku, sledování cest, vykreslování v reálném čase, sledování paprsku v reálném čase, voxel, procedurální generování, Unity, Unity Jobs, Burst, volumetrický terén, ambient occlusion, stínování, stíny, ostré stíny, měkké stíny, SVGF, šum, filtrování, paralelismus, reprojekce, variance, globální osvětlení.

Ústav
Studijní program
Informační technologie, obor Počítačová grafika a multimédia
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení B
Obhajoba
21. června 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.

Otázky u obhajoby
  • Proč aplikace nefunguje na 4K rozlišení?
  • Z jakého důvodu je 24x24 vláken v compute shaderu nejrychlejší?

Dotaz na filtraci a artefakty ve scéně. Dotaz na výpočet paprsků ve scéně. Dotaz na časovou náročnost filtrace.

Komise
Smrž Pavel, doc. RNDr., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Češka Milan, prof. RNDr., CSc. (UITS FIT VUT), člen
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Szőke Igor, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
MENŠÍK, Jakub. Zobrazování voxelových scén pomocí ray tracingu v reálném čase. Brno, 2021. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-21. Vedoucí práce Matýšek Michal. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24174/
BibTeX
@mastersthesis{FITMT24174,
    author = "Jakub Men\v{s}\'{i}k",
    type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Zobrazov\'{a}n\'{i} voxelov\'{y}ch sc\'{e}n pomoc\'{i} ray tracingu v re\'{a}ln\'{e}m \v{c}ase",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24174/"
}
Nahoru