Detail práce

RPG hra v Unity s procedurálními prvky

Bakalářská práce Student: Líška Samuel Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název anglicky
RPG Game in Unity with Procedural Elements
Jazyk práce
český
Abstrakt

Hlavnou úlohou tejto bakalárskej práce je vytvoriť 2D RPG s procedurálnymi prvkami, ktorá má pohľad z vtáčej perspektívy. Hra je implementovaná v hernom engine Unity. Obsah tejto práce je zložený z teoretických informácií o videohrách, procedurálnom generovaní obsahu a informáciach o herných enginoch a Unity. Práca taktiež obsahuje návrh riešenia a implemetačnú časť hry. Na procedurálne generovanie sveta bol použitý Perlinov šum a jeho následné spracovanie pomocou Whittakerovho diagramu. Práca popisuje viacero systémov ktorých ulohou je vylepšiť pôžitok zo samotnej hry. Na záver práca obsahuje testovanie a zhodnotenie pomocou krátkeho dotazníka.

Klíčová slova

herný vývoj, počítačová hra, procedurálne generovanie, RPG prvky, Unity, Hra, C\#, 2D, navmesh, umelá inteligencia, Perlinov šum

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
13. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.

Otázky u obhajoby
  1. V kapitole 3.3.2 zmiňujete stochastické přístupy k PCG. V jaké situaci se tyto přístupy používají? Dokážete uvést konkrétní příklad?
  2. Jaké typy pseudonáhodných generátorů se používají pro procedurální generování obecně?
Komise
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Květoňová Šárka, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Španěl Michal, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Citace
LÍŠKA, Samuel. RPG hra v Unity s procedurálními prvky. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-13. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24680/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24680,
    author = "Samuel L\'{i}\v{s}ka",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "RPG hra v Unity s procedur\'{a}ln\'{i}mi prvky",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24680/"
}
Nahoru