Detail práce

Engine v GLSL

Bakalářská práce Student: Šlesár Michal Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název anglicky
GLSL Based Engine
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tvorba grafickej aplikácie spúštanej na GPU typicky obnáša konfiguráciu GPU, vytvorenie a konfiguráciu potrebných objektov a následne implementáciu samotného chovania aplikácie. Cieľom práce je za pomoci aplikačného rozhrania OpenGL vytvoriť nástroj, ktorý by túto konfiguráciu automatizoval. Užívateľ by vďaka tomu nemusel strácať čas konfiguráciou a mohol by rýchlo tvoriť a prototypovať grafické aplikácie. Vytvorený nástroj navyše aplikácii pridáva rôzne rozširujúce možnosti, ktoré nie sú natívne na GPU dostupné alebo podporované, ako napríklad práca s myšou a klávesnicou. 

Klíčová slova

grafická karta, GPU, GPGPU, CPU, OpenGL, Shadertoy, GLSL, C++, shader, program, pipeline, grafická pipeline, výpočtová pipeline, vertex, fragment, preprocesor, VAO, SSBO, buffer, textúra, framebuffer, uniforma, engine, regex, konfigurácia, automatizácia

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
15. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.

Otázky u obhajoby
  1. Dala by sa jednoducho prepísať Vaša práca do moderného grafického API ako je Vulkan alebo DirectX 12? Prinieslo by to nejaké výhody voči OpenGL?
  2. Umožňuje Váš engine výpočet post-processu nad výslednym renderom (napr. tone mapping) v compute shaderi?
  3. Uvažovali ste nad použitím jednoduchého lexikálneho analyzátora na spracovanie vstupných programov, namiesto regulárneho výrazu?
  4. Je výhled, že výsledky práci někdo použije?
  5. Máte v úmyslu výsledky práce po státnicích převést do formy finálního produktu?
Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Kočí Radek, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
ŠLESÁR, Michal. Engine v GLSL. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-15. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24685/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24685,
    author = "Michal \v{S}les\'{a}r",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Engine v GLSL",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24685/"
}
Nahoru