Detail práce

Onboarding proces pro aplikaci vizuálního programování v rozšířené realitě

Bakalářská práce Student: Mikuš Michal Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Materna Zdeněk, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Onboarding Process in Application for Visual Programming in Augmented Reality
Jazyk práce
český
Abstrakt

Práca sa zaoberá vytvorením onboardingového procesu pre prvotných užívateľov aplikácie AREditor, ktorá má umožňovať ne-programátorom programovať robotické pracoviská a ich komponenty v rozšírenej realite. Nakoľko je práca s aplikáciou špecificky zameraná, je potreba do nej užívateľov zaučiť. Práca pozostáva z analýzy problematiky používania rozšírenej reality, analýzy informácii potrebných k efektívnemu zaučeniu užívateľov a analýza problémov v aplikácii, vytvorenie návrhu riešenia, implementácia tohoto riešenia a jeho následné otestovanie a vylepšenie. Onboarding je tvorený systémom nápovied, ktoré užívateľa prevedú a zoznámia so základnou funkcionalitou aplikácie. Po absolvovaní onboardingu by užívateľ nemal mať problém ďalej objavovať funkcionality aplikácie sám za pomoci už implementovaných nástrojových tipov.

Klíčová slova

používateľská skúsenosť, onboarding, testovanie, rozšírená realita, Unity, vizuálne programovanie

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
16. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.

Otázky u obhajoby
  1. Jaké možnosti onboardingu jste zvažoval a podle čeho jste nakonec vybral ty ve Vašem řešení?
  2. Jaké změny by bylo potřeba provést, aby nápověda probíhala v AR namísto ve 2D GUI?
  3. Mluvil jste s někým, kdo by tento software využíval ve firmě?
Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Bidlo Michal, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Hliněná Dana, doc. RNDr., Ph.D. (UMAT FEKT VUT), člen
Musil Miloš, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Citace
MIKUŠ, Michal. Onboarding proces pro aplikaci vizuálního programování v rozšířené realitě. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-16. Vedoucí práce Materna Zdeněk. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24716/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24716,
    author = "Michal Miku\v{s}",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Onboarding proces pro aplikaci vizu\'{a}ln\'{i}ho programov\'{a}n\'{i} v roz\v{s}\'{i}\v{r}en\'{e} realit\v{e}",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24716/"
}
Nahoru