Detail práce

Sběratelská karetní hra s umělou inteligencí

Diplomová práce Student: Doležal Josef Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Traiding Card Game with AI
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cílem práce je tvorba digitální verze sběratelské karetní hry Flesh and Blood.Součástí hry je umělá inteligence, která je schopna tuto hru hrát na začátečnické úrovni. Zásadním problémem jak při tvorbě této hry a její umělé inteligenci je fakt, že hra se neustále rozšiřuje o nové karty a pravidla. Práce popisuje jak je možné řešit vývoj v takto dynamickém prostředí. Ve hře je tento problém s rozšiřováním řešen pomocí zapouzdřených modulů jednotlivých herních prvků.Díky tomuto přístupu je zjednodušeno přidávání nových karet a případná úprava pravidel.Pro umělou inteligenci je možné řešení vhodné uzpůsobení vstupů.Umělá inteligence je realizována pomocí neuronové sítě a učena pomocí hry sama proti sobě, či ostatním sítím. Výstupem sítě je výběr vhodného tahu, který probíhá na základě informací o aktuálním stavu ve hře. Proto je důležité efektivní kódovaní aktuálního stavu hrací desky.

Klíčová slova

umělá inteligence, hra, karetní hra, neuronová síť, ML-Agents, Unity, Flesh and Blood

Ústav
Studijní program
Informační technologie a umělá inteligence, specializace Počítačová grafika a interakce
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení B
Obhajoba
22. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.

Otázky u obhajoby
  1. V sekci 6.3 zmiňujete vlastní neuronovou síť FABIRA, můžete popsat, jaké jsou rysy pro tuto síť nebo čím je specifická ve vaší práci?
  2. Jakou aktivační funkci používá výsledná neuronová síť?
  3. Jak pobíhalo testování?
  4. Jak probíhalo vyhodnocení uělé inteligence?
Komise
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA (UPGM FIT VUT), předseda
Bařina David, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Češka Milan, doc. RNDr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Grézl František, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
DOLEŽAL, Josef. Sběratelská karetní hra s umělou inteligencí. Brno, 2022. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-22. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25072/
BibTeX
@mastersthesis{FITMT25072,
    author = "Josef Dole\v{z}al",
    type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Sb\v{e}ratelsk\'{a} karetn\'{i} hra s um\v{e}lou inteligenc\'{i}",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25072/"
}
Nahoru