Počítačová grafika a interakce
Ak. rok 2021/2022Prezenční 2 roky Zakončeno titulem Ing.
Specializace "Počítačová grafika a interakce" je určena pro ty, kteří se chtějí věnovat, jak název napovídá, grafice a interakci. Studenti se v ní naučí zobrazovat a počítači dobře a rychle 3D scény a objekty, sestrojit uživatelské rozhraní počítačů tak, aby si dobře rozuměly s uživateli, ale i další související dovednosti.
1. ročník
Společný základ programu
Společný základ programu tvoří předměty, které Vám dají znalosti důležité pro všechny inženýry v IT:
- Architektury výpočetních systémů Vás naučí uvažovat o tom, jak Váš kód poběží na moderních výpočetních platformách, jak myslet při programování tak, abyste využili zdrojů co nejefektivněji, tj. aby Vaše aplikace využila co nejlépe výkonu moderních platforem, efektivně využila paměťové prostředky systému a byla také efektivní, pokud jde o spotřebovanou energii.
- Funkcionální a logické programování Vás naučí, že ač je klasické imperativní programování velmi široce užívaným paradigmatem a má velmi blízko k implementaci na strojové úrovni, existují i jiné přístupy, které Vám přinesou nový pohled na některé klíčové problémy a pomohou získat jejich neotřelá a často efektivnější řešení.
- Moderní trendy informatiky (v angličtině) potřebujete znát, abyste viděli, kam se vyvíjí obor a co lze za pár let očekávat v praxi.
- Paralelní a distribuované algoritmy je předmět, který Vám ukáže zákonitosti, limity a úskalí paralelních a distribuovaných algoritmických řešení a s tím spojených synchronizačních mechanismů, bez nichž při řešení řady komplexnějších problémů stěží uspějete.
- Statistika a pravděpodobnost je pravou rukou každého inženýra, zpracovat číselné výsledky experimentů nebo data získaná při běhu Vaší aplikace, analyzovat je a získat z nich poučení pro další rozhodnutí je téměř jeho denním chlebem.
- Teoretická informatika ukazuje hranice možností informatiky přes formální jazyky a matematické modely výpočtu. Jen tak dokážete porozumět tomu, jestli Váš problém je vůbec řešitelný a pokud ano, s jakými zdroji a jakými prostředky to lze dokázat.
- Ukládání a příprava dat, zejména těch velkých, a získávání znalostí z nich, je umění užitečné pro každého informatika. Je to jeden z klíčových aspektů, které silně ovlivňují efektivitu mnohých řešení a aplikací.
- Umělá inteligence a strojové učení je předmět, kde poznáte, jak naučit počítače rozumět našemu světu a přinutit je řešit problémy, které jsou pro člověka sice snadné, ale pro algoritmický stroj těžko zvládnutelné.
Všechny své vědomosti předají
a v těžkých chvílích vás podrží
Prof. Dr. Ing.
Zemčík Pavel
Učí Multimédia, Zpracování obrazu, Pokročilou počítačovou grafiku a Počítačové vidění. Jsou to předměty, které jsou užitečné studentům v praxi. Pokud je třeba, rád poradí studentům ohledně studia, ale i výzkumu obrazu a videa.
Doc. Ing.
Beran Vítězslav
Ph.D.
Učí Tvorbu uživatelských rozhraní a přednáší vybrané přednášky v oblastech zpracování obrazu, videa a hloubkových dat a UX/GUI designu. Dále se věnuje oblasti přirozených uživatelských rozhraní a to zejména v robotice při komunikaci člověka se stroji. Ve své rockové kapele hraje na bicí.
Prof. Dr. Ing.
Černocký Jan
Učí Signály a systémy, většinou nenáviděný předmět plný komplexních čísel, konvolucí a dalších nechutností. Teprve později studenti docení, že se jim v životě bude hodit při zpracování zvuku, videa, ale i senzorických nebo obecně velkých" dat. Rád poradí přemýšlivým studentům s mnoha projekty včetně Erasmu+.
Prof. Ing.
Herout Adam
Ph.D.
Adam Herout se pedagogicky i výzkumně věnuje počítačovému vidění a strojovému učení. Dále se zajímá o uživatelská rozhraní, zejména pro mobilní zařízení, o čemž přednáší v předmětu Tvorba aplikací pro mobilní zařízení. Pro studenty píše oblíbený blog Heroutův učitelský notýsek.
Čím se zrovna bavíme?
-
S nástupem technologií IoT (Internet of Things) se mění způsob, jakým pracujeme a žijeme. Miliardy zařízení jsou připojeny k internetu a neustále mezi sebou komunikují. Přináší to mnoho výhod. …
-
Vyzrálý senát bojuje vždy za zájmy univerzity, říká Petr Hanáček
Novým předsedou Akademického senátu VUT (AS VUT) se stal 31. ledna 2024 Miloslav Steinbauer. Dosavadní předseda Petr Hanáček pozici opustil, aby se mohl plně věnovat práci děkana Fakulty informačních technologií. …
Pojďte na FIT!
Další magisterské
specializace
-
Bioinformatika a biocomputing
-
Informační systémy a databáze
-
Inteligentní systémy
-
Inteligentní zařízení
-
Kyberfyzikální systémy
-
Kybernetická bezpečnost
-
Matematické metody
-
Počítačová grafika a interakce
-
Počítačové sítě
-
Počítačové vidění
-
Softwarové inženýrství
-
Strojové učení
-
Superpočítání
-
Verifikace a testování software
-
Vestavěné systémy
-
Vývoj aplikací
-
Zpracování zvuku, řeči a přirozeného jazyka