Detail předmětu

Aplikovaná herní studia - výzkum a design

1AHS-L FaVU 1AHS-L Ak. rok 2021/2022 zimní semestr 3 kredity

Aktuální akademický rok

Student v průběhu kurzu získá poznatky aplikovatelné nejen v akademické sféře, ale i v profesním prostředí. Témata přednášek jsou strukturována do několika tematických bloků rozdělených na zkoumání a využívání her ve výzkumu, zkoumání průmyslu a analyzování herního publika. Studenti získají jak teoretické znalosti nutné pro hlubší pochopení her a herní kultury, tak i vybrané metody, kterými lze tato témata zkoumat.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 13 hod. přednášky
  • 13 hod. seminář

Zajišťuje ústav

Filozofická fakulta (FF MU)

Cvičící

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Schopnost připravit návrh aplikovaného výzkumu včetně prezentovatelných podkladů.

Cíle předmětu

Cílem předmětu je prohloubit znalosti herních studií a představení metod a technik, kterými lze zkoumat digitální hry, jejich průmysl a publikum.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Schopnost číst texty v angličtině. Bohatá znalost herních žánrů výhodou.

Literatura referenční

  • DOSTÁL, Jiří. Výukový software a počítačové hry - nástroje moderního vzdělávání. In Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009.

Průběžná kontrola studia

Student v průběhu semestru musí splnit průběžné seminární úkoly a vypracovat závěrečnou seminární práci (návrh aplikovaného výzkumu);
- průběžné úkoly = 40 % hodnocení
- závěrečná seminární práce = 60 % hodnocení.

Metody vyučování

Přednášky, četba, aktivní účast na přednáškách (diskuze), návrh aplikovaného výzkumu a jeho konzultace.

Kontrolovaná výuka

Povinná docházka (tolerované množství absencí upřesněno v úvodu semestru).

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BIT, 1. ročník, volitelný
  • Program IT-BC-3, obor BIT, 1. ročník, volitelný
Nahoru