Detail předmětu

Digital Marketing and Social Media

DMSM FP DMSM Ak. rok 2021/2022 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

V rámci kurzu bude kladen důraz na praktické osvojení si jednotlivých nástrojů digitálního marketingu a aplikace sociálních sítí v souvislosti s uvedením inovovaných produktů na trh a zároveň na aplikaci systémově-analytických metod vedoucích k inovacím produktových řad a optimalizaci atributů jednotlivých inovovaných výrobku či služeb s cílem zvýšení konkurenceschopnosti subjektu v rámci SME podnikání.

Garant předmětu

Jazyk výuky

anglicky

Zakončení

klasifikovaný zápočet

Rozsah

  • 13 hod. přednášky
  • 26 hod. cvičení

Zajišťuje ústav

Přednášející

Cvičící

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti získají znalosti specifických přístupů pro aplikaci digitálního marketingu a sociálních sítí pro účely podnikání. Studenti budou schopni v podnikání použít relevantní nástroje digitálního marketingu a optimalizovat taktiky a strategie s využitím potřebných programů s ohledem na efektivní alokaci potřebných avšak omezených zdrojů.

Cíle předmětu

Cílem předmětu je praktické osvojení si jednotlivých nástrojů digitálního marketingu a aplikace sociálních sítí v souvislosti s propagací a prodejem produktů v rámci SME podnikání. Dalším cílem je naučit studenty aplikovat systémově-analytické metody vedoucí k inovacím produktových řad a optimalizaci atributů jednotlivých inovovaných výrobku či služeb s důrazem na zvýšení konkurenceschopnosti podnikatelského subjektu.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Vstupními předpoklady pro kurz Digital Marketing and Social Media jsou dobré znalosti marketingových pojmů a principů na úrovni vysokoškolského vzdělání.

Literatura studijní

  • FLORES, Laurent. How to measure digital marketing: metrics for assessing impact and designing success. Palgrave Macmillan, 2013.
  • RICHARDS, Michael. Social Media:Dominating Strategies for Social Media Marketing with Twitter, Facebook, Youtube, LinkedIn and Instagram. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2015. ISBN 978-1507764862.

Literatura referenční

  • POYNTER, Ray. The handbook of online and social media research: Tools and techniques for market researchers. John Wiley & Sons, 2010.
  • KAUFMAN, Ira; HORTON, Chris. Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics with Values, A Guidebook for Executives, Managers, and Students. Routledge, 2014.

Osnova přednášek

1. Definice a obsahový rámec digitálního marketingu a sociálních sítí pro účely podnikání; využití digitálního marketingu pro účely marketingového výzkumu (získávání relevantních informací)
2. Založení a rozvoj SME podnikání založeného na optimalizaci nabídky produktů a souvisejících služeb na webových stránkách
3. Využití globálních on-line distribučních kanálů pro prodej produktů
4. Vyhledávání na internetu
- indexování webových stránek
- práce vyhledávacích robotů
- vyhledávací algoritmy
- trendy vyhledávání (synonyma, klíčová slova, vyhledávací fráze)
- fulltextové vyhledávání
5. - 6. Marketing pro vyhledávače
- optimalizace pro vyhledávače
- analýza konkurence v on-line prostředí
- metodika vytváření, upravování a optimalizace formy a obsahu webových stránek
- identifikace klíčových slov a klíčových frází z pohledu SEO
- identifikace cílových segmentů dle jejich chování na internetu
7. On-line Keyword Advertising v programu Google Adwords, Facebook Manager a Sklik - oslovení potenciálního zákazníka ve chvíli, kdy vyhledává zvolená slova či fráze; použití metrik cost through rate - CTR (efektivní míra kliknutí na reklamu), cost per click CPC (cena za kliknutí na reklamu), pay per click PPC (platba za kliknutí na reklamu) a další; e-mail marketing
8. - 9. Akvizice nových zákazníků, konverze, maximalizace vracejících se zákazníků, identifikace klíčových charakteristik o zákaznících a využití těchto dat k vytvoření optimálnějších marketingových taktik v prostředí programu Google Analytics a Google Trends
10. Digitální marketing cílený na mobilní zařízení; SMS a MMS marketing; In-game mobilní marketing; Based Location Marketing (marketing založený na zjištění místa, kde se zákazník nachází), Quick Respond (QR) kódy; Aplikace Ad-meter
11. Marketing sociálních sítí - obecné uvedení do problematiky;
nejrozšířenější sociální sítě a jejich aplikace v marketingu - Youtube, Facebook, Instagram
12. Pay-per-click reklama na sociálních sítích Facebook a Instagram - Ad Manager
13. Identifikace a použití nejefektivnějších nástrojů digitálního marketingu a sociálních sítí s ohledem na využití omezených zdrojů v SME podnikání

Osnova cvičení

1. Ukázka konkrétního využití digitálního marketingu a sociálních sítí pro účely marketingového výzkumu v praxi
2. Ukázka procesu využití kreativního myšlení v procesu založení a rozvoje vlastního e-shopu a rozvoje podnikání založeného na optimalizaci nabídky produktů a souvisejících služeb na webových stránkách
3. Ukázka konkrétního využití globálních on-line distribučních kanálů pro prodej produktů - Amazon a E-Bay v praxi
4. Možnosti elektronického placení přes platební brány – praktická ukázka platebníh systému PayPal a GoPay
5. Ukázka konkrétního využití Search Engine Marketingu - upravování a optimalizace formy a obsahu webových stránek pro zvýšení jejich viditelnosti a vhodné automatizované zpracování v internetových vyhledávačích
6. Ukázka konkrétního využití On-line Keyword Advertising v programu Google Adwords; oslovení potenciálního zákazníka ve chvíli, kdy vyhledává zvolená slova či fráze; použití metrik cost through rate - CTR (míra prokliku), cost per click CPC (cena za zobrazení), pay per click PPC (platba za zobrazení) a další; e-mail marketing
7. Ukázka konkrétního využití programu Google Analytics a Google Trends v praxi - akvizice nových zákazníků, konverze, maximalizace vracejících se zákazníků, identifikace klíčových charakteristik o zákaznících a využití těchto dat k vytvoření optimálnějších marketingových taktik
8. Ukázka konkrétního využití programu Google AdSence pro generování zisku z umístění reklamy na vlastních webových stránkách
9.Ukázka konkrétního využití digitálního marketingu cíleného na mobilní zařízení; SMS a MMS marketing; In-game mobilní marketing; Based Location Marketing (marketing založený na zjištění místa, kde se zákazník nachází), Quick Respond (QR) kódy; Aplikace Ad-meter
10. Ukázka využití efektivních nástrojů sociálních sítí - Youtube, Facebook, Google+, Pinterest, SecondLife
11. Ukázka využití efektivních nástrojů sociálních sítí zaměřených na mobilní zařízení - Instagram
12.Ukázka využití efektivních nástrojů pro budování značky v prostředí sociálních sítí a digitálního marketingu
13. Konkrétní řešení příkladu (case study) - identifikace a použití nejefektivnějších nástrojů digitálního marketingu a sociálních sítí s ohledem na využití omezených zdrojů k podnikání

Průběžná kontrola studia

Zakončení předmětu:

Studenti budou hodnoceni za vypracování projektu (max 50 bodů) a ústní zkoušky ve formě kolokvia (max 50 bodů).

Zápočet bude udělen na základě zpracování projektu a prezentace zaměřené na:
- Optimalizaci nástrojů digitálního marketingu a sociálních sítí v souvislosti s uvedením inovovaných produktů na trh
- Aplikaci systémově-analytických metod vedoucích k inovacím produktových řad a optimalizaci atributů jednotlivých inovovaných výrobku či služeb s cílem zvýšení konkurenceschopnosti podnikatelského subjektu.

Zkouška bude zaměřena na osvojení si znalostí a dovedností probrané problematiky v rámci kurzu. Hodnocen bude především systémově-inženýrský přístup v kombinaci s kreativním řešením zadaného příkladu z praxe.

Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studiem:
Vypracování projektu, ústní zkouška
V případě ERASMUS výjezdu uznání podobného předmětu

Zakončení předmětu distanční forma:
Vypracování projektu, ústní zkouška (on-line)

Metody vyučování

Výuka probíhá formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů, metodologie a nástrojů digitálního marketingu a sociálních sítí. Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách.

Kontrolovaná výuka

V rámci kurzu budou představeny nástroje a aplikace digitálního marketingu a sociálních sítí v souvislosti se SME podnikáním. Dále budou cvičení zaměřena na týmové projekty, jejichž hlavním cílem bude použití a optimalizace nástrojů digitálního marketingu a sociálních sítí v rámci případové studie. Dále bude kladen důraz na osvojení si systémově-analytických metod vedoucích k inovacím produktových řad a na postupy uvedení těchto inovovaných výrobků a služeb na trh.

Přednášky:
Účast na přednášce není povinná.

Cvičení
Účast na cvičeních je povinná. Student však může mít max. 3 absence.

Část kurzu bude věnována konzultaci projektů a část budou mít studenti na samostatnou týmovou práci na projektech. Projekt bude v celkovém hodnocení mít 50% váhu v rámci získání klasifikovaného zápočtu.

Zbývajících 50% student bude mít možnost získat v rámci psaného testu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BIT, 2. ročník, volitelný
  • Program IT-BC-3, obor BIT, 2. ročník, volitelný
Nahoru