Detail předmětu
Aplikovaná herní studia – výzkum a design
1AHS-L FaVU 1AHS-L Ak. rok 2023/2024 zimní semestr 3 kredity
Student v průběhu kurzu získá poznatky aplikovatelné nejen v akademické sféře, ale i v profesním prostředí. Témata přednášek jsou strukturována do několika tematických bloků rozdělených na zkoumání a využívání her ve výzkumu, zkoumání průmyslu a analyzování herního publika. Studenti získají jak teoretické znalosti nutné pro hlubší pochopení her a herní kultury, tak i vybrané metody, kterými lze tato témata zkoumat.
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 13 hod. přednášky
- 13 hod. seminář
Zajišťuje ústav
Cvičící
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubit znalosti herních studií a představení metod a technik, kterými lze zkoumat digitální hry, jejich průmysl a publikum.
Schopnost připravit návrh aplikovaného výzkumu včetně prezentovatelných podkladů.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Schopnost číst texty v angličtině. Bohatá znalost herních žánrů výhodou.
Literatura referenční
- DOSTÁL, Jiří. Výukový software a počítačové hry - nástroje moderního vzdělávání. In Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009.
Osnova přednášek
1. Formální analýza hry
2. Metodologie a vědecká paradigmata herních studií
3. Herní žánry
4. Herní průmysl a herní žurnalistika
5. Sémiotika, Kybertext
6. Narativ, diskurzivní analýza
7. Čtecí týden
8. Hráči jako publikum
9. Virtuální světy jako etnografické pole
10. Playbour a vazba na herní mechaniky
11. Crowdresearch a herní telemetrie
12. Návrh aplikovaného výzkumu
Průběžná kontrola studia
Student v průběhu semestru musí splnit průběžné seminární úkoly a vypracovat závěrečnou seminární práci (návrh aplikovaného výzkumu);
- průběžné úkoly = 40 % hodnocení
- závěrečná seminární práce = 60 % hodnocení.
Povinná docházka (tolerované množství absencí upřesněno v úvodu semestru).
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BIT, 1. ročník, volitelný
- Program BIT (anglicky), 1. ročník, volitelný
- Program IT-BC-3, obor BIT, 1. ročník, volitelný