Detail práce
Využití VR headsetu pro výuku hry na klavír/klávesy
Tahle práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro chytrý telefon s operačním systémem Android, která zpracuje obraz snímaný kamerou telefonu, detekuje v něm klávesy a pak na obrazovce telefonu zobrazí reální obraz z kamery doplněn o akordy nebo stupnice přímo na klávesách. Displej telefonu je rozdělen na dvě polovice, tedy pro každé oko uživatele je samostatný obraz a telefon je vložen do headsetu Google Cardboard. Aplikace je implementována v jazyce Java a s použitím Native Development Kitu také v C++, na zpracování obrazu je použita knihovna OpenCV.
rozšířená realita, zpracování obrazu, chytrý telefon, Android, Google Cardboard, OpenCV
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm dobře (C).
- Jaké jsou problémy v zobrazení 2D informace (HUD prvky) ve 3D brýlích?
- Proč je využití procesoru s detekcí a vykreslováním nižší, než bez detekce a vykreslování?
Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA (UPGM FIT VUT), člen
Očenášek Pavel, Mgr. Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Strnadel Josef, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT18810, author = "Michal Chomo", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Vyu\v{z}it\'{i} VR headsetu pro v\'{y}uku hry na klav\'{i}r/kl\'{a}vesy", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2016, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/18810/" }