Detail práce
Analýza rizik spojených se samočinně řízenými vozidly
{Cílem práce bylo navrhnout a implementovat systém pro analýzu rizik v samočinně řízených vozidlech. Práce se zaměřila návrh a implementaci systému pro řešení analýzy rizik založené na modelech. Požadavkem na systém byla jeho flexibilita a robustnost. Návrh analýzy rizik byl nejprve předveden v teoretické rovině a poté implementován v modelech systémů ABS a ESP v prostředí UPPAAL. Systém byl dále podroben různým experimentům a testům pro ověření jeho funkcionality. Na implementovaném systému byly vykonané experimenty. Experimenty byly přínosné a systém pro analýzu rizik korektně vyhodnocoval scénáře selhání a adekvátně na vzrůstající riziko reagoval. Výsledky experimentů byly prezentovány na grafech s komentářem daných scénářů selhání.
analýza rizik, samočinně řízená vozidla, samočinné řízení, systém, modelování, počítač, ABS, ESP, riziko, rizika, vozidlo, vozidla, automobil, UPPAAL, model, komponenta, senzor, selhání, scénář selhání, parkování, hodnocení rizik, pravděpodobnost, porucha, SIMLIB, Dymola, Modelica, pravděpodobnostní hodnocení rizik, čidlo, redundantní, redundance, simulace, simulování, návrh analýzy rizik, implementace analýzy rizik
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
- Je možno vámi navržený přístup k analýze rizik ABS a ESP systémů vozidel použít i v případě vyhodnocení rizik souvisejících s doménou autonomního parkování? Zkuste stručně naznačit, jaké modifikace by bylo třeba promítnout do stávajícího UPPAAL modelu tohoto asistenčního systému.
- Existují nějaké možnosti, kterak by bylo schůdné vámi navržený přístup k analýze rizik aplikovat na dostupné UPPAAL modely "automatizovanějším" způsobem?
- Na základě čeho jste vytvářel model v UPPAAL?
- Jakou formou jste v UPPAAL vyjadřoval rizika?
- Jakou metodu jste volil pro vyhodnocování?
Grégr Matěj, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Hrubý Martin, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Matoušek Petr, doc. Ing., Ph.D., M.A. (UIFS FIT VUT), člen
Meduna Alexander, prof. RNDr., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
Veselý Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT24321, author = "Filip Weigel", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Anal\'{y}za rizik spojen\'{y}ch se samo\v{c}inn\v{e} \v{r}\'{i}zen\'{y}mi vozidly", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2022, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24321/" }