Detail práce

Procedural Generation and Simulation of 2D Gaming World

Bakalářská práce Student: Dubský Tomáš Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Chlubna Tomáš, Ing.
Název česky
Procedurální generování a simulace 2D herního světa
Jazyk práce
anglický
Abstrakt

Cílem práce je implementace procedurálního generování a simulace dvojdimenzionálního herního světa. Herní svět je tvořen nekonečnou mřížkou malých dlaždic. Tyto dlaždice jsou seskupeny do částí, takže svět je generován a simulován pouze pro ty části, které jsou poblíž hráče. Generovaný terén se skládá z několika biomů a podzemních jeskyní. Kapaliny, plyny nebo třeba růst trávy patří mezi procesy, které jsou simulovány.

Klíčová slova

procedurální generování, celulární automat, 2D, hra dělená na dlaždice, částicový systém

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
13. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.

Otázky u obhajoby
  1. V sekcii 3.3.1 spomínate, že update políčok sa deje len pre náhodné z nich pomocou hashu ID a času. Aký podiel políčok sa takto updatuje? Nemôže náhodnosť s využitím hashu spôsobiť nejaké viditeľné problémy napr. tým že vzniknú neprirodzené regulárne štruktúry?
  2. Ako je pri tekutinách riešená situácia, kedy sa častica dostane mimo oblasť pre ktorú sa simulácia počíta (napr. dym do nebies, voda dole hlbokou jaskyňou)?
  3. Rozmýšlali ste nad možnými hernými mechanikami/princípmi, ktoré by boli pre hru s takýmto prostredím využiteľné? Má v tomto ohľade Vami generované prostredie nejaké špecifiká oproti obdobným titulom?
  4. Jsou změny v generovaném světě perzistentní?
Komise
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Citace
DUBSKÝ, Tomáš. Procedural Generation and Simulation of 2D Gaming World. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-13. Vedoucí práce Chlubna Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24365/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24365,
    author = "Tom\'{a}\v{s} Dubsk\'{y}",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Procedural Generation and Simulation of 2D Gaming World",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "english",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24365/"
}
Nahoru