Detail práce

Detekce kolizí v 3D scéně

Bakalářská práce Student: Přibyl Tomáš Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Pečiva Jan, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Collision Detection in 3D Scene
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato práce popisuje postup tvorby algoritmů pro detekci kolizí ve Javascriptovém programovacím jazyku. Součástí práce jsou i testovací aplikace. Tyto aplikace zjistí vlastnosti algoritmů a změří jejich výpočetní čas.

Klíčová slova

3D grafika, Babylon.js, detekce kolizí, grafika na webu, webový prohlížeč, WebGL

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
neobhájeno
Obhajoba
13. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Oponent hodnotil práci stupněm 4F, protože formální úprava technické zprávy a realizační výstup byly nedostatečné, a práce nedodržovala citační etiku. Student nedokázal vyvrátit výtky oponenta. Komise shledala nedostatky práce natolik závažné, že se práci rozhodla hodnotit jako nevyhovující.

Otázky u obhajoby
  1. V sekci 2.12 je uvedeno, že 3D objekt lze obalit trojúhelníky, mezi kterými lze lépe detekovat kolizi jelikož jsou 2D. Jak probíhá toto obalení objektu a jakým způsobem je možné převést dva 3D trojúhelníky, které neleží na jedné ploše, do 2D prostoru a následně správně detekovat jejich kolizi?
  2. Jasně shrňte co přesně jste sám implementoval a co jste převzal. Které popsané algoritmy implementují externí knihovny a které jste implementoval od začátku sám? Která část kódu je implementována Vámi kromě vizualizace a měření časů detekce?
  3. Jak správně interpretovat graf 5.1.3 a jemu podobné, kde je nepopsaná osa Y a křivky grafů jsou v odlišných jednotkách?
  4. U grafu 5.1.11 uvádíte že "Čas výpočtu je velice kolísavý a téměř vůbec nereaguje na počet objektů". Neprojevila by se změna v čase výpočtu při vyšším počtu objektů než bylo použito při měření?
  5. V aplikaci se zdá, že detekce nefunguje pro konkávní objekty. Proč tomu tak je a jak problém těchto objektů vyřešit?
  6. Kolik řádků vlastního kódu jste celkově napsal?
  7. Jak jste ověřoval že vaše implementace algoritmů kolize detekuje správně?
  8. Souhlasíte s posudky vedoucího a oponenta?
  9. Kde konkrétně v práci zmiňujete které kódy jste převzal?
Komise
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Květoňová Šárka, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Citace
PŘIBYL, Tomáš. Detekce kolizí v 3D scéně. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-13. Vedoucí práce Pečiva Jan. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24376/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24376,
    author = "Tom\'{a}\v{s} P\v{r}ibyl",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Detekce koliz\'{i} v 3D sc\'{e}n\v{e}",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24376/"
}
Nahoru