Detail práce

Řízení automobilů s inteligentním adaptivním tempomatem

Bakalářská práce Student: Smädo Tomáš Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Strnadel Josef, Ing., Ph.D.
Jazyk práce
slovenský
Abstrakt

Cieľom tejto bakalárskej práce je vytvorenie modelu inteligentného adaptívneho tempomatu a prostredia, v ktorom môžeme jeho schopnosti demonštrovať. Práca najprv popisuje problematiku fungovania jednotlivých druhov tempomatov a senzorov s nimi spojených. Ďalej sa venuje modelovaniu systémov a realizačným prostriedkom s tým spojených. V práci je potom popísaný návrh takéhoto modelu a jeho implementácia. Pre implementáciu bol zvolený modelovací nástroj UPPAAL Stratego. Pomocou nástroja je model realizovaný ako sieť časovaných automatov. Výsledkom implementácie je model adaptívneho tempomatu s možnosťou zapínania jeho inteligentnej nadstavby a taktiež okolie, v ktorom je daný model testovaný. Na základe dotazov do verifikátora zvoleného nástroja je potom overená požadovaná funkcionalita tempomatu a porovnávaná jeho základná funkcionalita s inteligentou nadstavbou.

Klíčová slova

inteligentný adaptívny tempomat, UPPAAL Stratego, model, simulácia, časované automaty, štatistické overovanie modelu

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení D
Obhajoba
13. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm D.

Otázky u obhajoby
  1. Zkoumal jste nějakým způsobem časovou a paměťovou složitost vámi navržených simulačních modelů? Tento aspekt by mohl být zajímavý obzvláště v případě, kdy se výrazněji zvýší počet vozidel nad vámi stanovený limit, tj. 4 vozidla v prostředí.
  2. Jaké úpravy ve vašem řešení by bylo nutno provést za předpokladu, že by bylo požadováno zvýšení počtu jízdních pruhů či náhodné umístění vozidla do libovolného pruhu na začátku simulace?
  3. Zkoušel jste na základě simulací optimalizovat parametry modelu?
Komise
Janoušek Vladimír, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), předseda
Burget Lukáš, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Honzík Jan M., prof. Ing., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
Mrázek Vojtěch, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Rozman Jaroslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Citace
SMÄDO, Tomáš. Řízení automobilů s inteligentním adaptivním tempomatem. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-13. Vedoucí práce Strnadel Josef. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24700/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24700,
    author = "Tom\'{a}\v{s} Sm{\"{a}}do",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "\v{R}\'{i}zen\'{i} automobil\r{u} s inteligentn\'{i}m adaptivn\'{i}m tempomatem",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "slovak",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24700/"
}
Nahoru