Detail práce

Umělá inteligence pro strategické hry

Bakalářská práce Student: Ščevik Ľuboš Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Matýšek Michal, Ing.
Název anglicky
Artificial Intelligence for Strategy Games
Jazyk práce
český
Abstrakt

Táto bakalárska práca sa zaoberá umelou inteligenciou pre strategické hry v reálnom čase. Pri tvorbe umelej inteligencie sa využila metóda Monte Carlo. Hra, spolu s umelou inteligenciou, bola vytvorená v hernom engine Unity.

Klíčová slova

Strategická hra v reálnom čase, Umelá inteligencia, Unity, Monte Carlo, Minmax, Lanchester, Lanchesterovo mocninové pravidlo

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
neobhájeno
Obhajoba
15. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Oponent hodnotil práci stupněm 4F, protože text práce nesplňuje minimální požadavky kladené na bakalářskou práci. Student nedokázal vyvrátit výtky oponenta. Oponent má výrazné výhrady k práci s literaturou, obsahu práce i výsledné implementaci. Komise shledala nedostatky práce natolik závažné, že se práci rozhodla hodnotit jako nevyhovující.

Otázky u obhajoby
  1. Vysvětlete komisi, proč jste vykopíroval a přeložil sekci 2.7 z Wikipedie a stejně tak ostatní sekce z jiných zdrojů.
  2. V jakém ohledu se jedná o hru? Kde je cíl, úkoly, postup a podobné herní prvky a mechaniky?
  3. Proč se vaše aplikace pravidelně zasekává a vytěžuje jedno jádro procesoru na 100%?
  4. V sekci 3.1.1 se píše, že terén je členitý, s různou vegetací, budovami, telekomunikační sítí, kopci a vyvýšeninami, ukažte komisi obrázek herního pole a popište, kde se jednotlivé elementy vyskytují.
  5. Proč Vaše implementace obsahuje duplicitní kód?
  6. Můžete se vyjádřit k tomu, proč odevzdaný realizační výstup neobsahuje žádný manuál?
Komise
Zbořil František, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), předseda
Bařina David, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Hynek Jiří, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Kekely Lukáš, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Citace
ŠČEVIK, Ľuboš. Umělá inteligence pro strategické hry. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-15. Vedoucí práce Matýšek Michal. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25085/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT25085,
    author = "\'{L}ubo\v{s} \v{S}\v{c}evik",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Um\v{e}l\'{a} inteligence pro strategick\'{e} hry",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25085/"
}
Nahoru