Detail práce

Procedurální generování v Unity

Bakalářská práce Student: Goš Pavel Akademický rok: 2019/2020 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Procedural Generation in Unity
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cílem této práce je vytvoření procedurálního generátoru podzemních kobek v herním enginu Unity. V práci lze najít popis nejdůležitějších systémů tohoto enginu. Zároveň je zde popsán vývoj a implementace procedurálního generování půdorysu mapy za využití Perlinova šumu a její následné výplně objekty.

Klíčová slova

Unity, herní engine, procedurální generování, L-systém, Perlinův šum, generování polygonální sítě, plugin

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení B
Obhajoba
8. července 2020
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.

Otázky u obhajoby
  1. Je algoritmus popsaný v textu jako "princip jakéhosi semínka letícího ve větru" to stejné jako následně uvedený Growing Tree algoritmus?
  2. Pokud z důvodu urychlení uživatel vygeneruje mapu v menším rozlišení a následně ji zvětší jak je uvedeno v sekci 3.2.4, k jakému poklesu kvality za cenu urychlení dochází?
  3. Jak vznikají prázdné oblasti mezi vygenerovanými místnostmi při BSP dělení?
  4. Z jakého důvodu byl použit L-systém pro generování objektů v mapě a ne opět princip náhodného generování a následného průniku objektů s mapou?
  5. Bude plugin zveřejněn pro komunitu?
  6. Zvažoval jste použití nějakého formálního systému pro generování objektů?
  7. Je váš generátor interaktivní? Nebo generuje opravdu náhodná podzemí?
Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Kočí Radek, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Citace
GOŠ, Pavel. Procedurální generování v Unity. Brno, 2020. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2020-07-08. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23095/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT23095,
    author = "Pavel Go\v{s}",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Procedur\'{a}ln\'{i} generov\'{a}n\'{i} v Unity",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2020,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23095/"
}
Nahoru