Detail oboru
Počítačová grafika a multimédia
Zkratka: MGM
Ak. rok: 2022/2023
Délka studia: 2 roky
Počet kreditů: 120
Program: Informační technologie
Jazyk výuky: česky
Forma studia: prezenční
Akreditace od: 2005 Akreditace do: 2024 Ukončení přijímání: 2019
Cílem studia oboru Počítačová grafika a multimédia je naučit studenty teorii, technologii, postupům a dovednostem v oblasti počítačové grafiky a multimédií. Povinné předměty jsou určeny ke zdokonalení základů a k prohloubení znalostí syntézy obrazů v počítačové grafice, zpracování a rozpoznávání řeči, algoritmů pro práci se zvukem a videosekvencemi v multimédiích a tvorby systémů pro komunikaci člověka s počítačem. Smyslem volitelných předmětů oboru je umožnit studentům zaměřit se dle jejich vlastní volby na prohlubování znalostí teoretických základů a specializovat se například na počítačovou grafiku, zpracování zvuku a řeči či na zpracování obrazů nebo na multimédia. Předpokládá se uplatnění absolventů ve výzkumu a vývoji systémů, které jsou založeny na využití počítačového zpracování obrazu nebo zvuku.
Student magisterského studijního programu získá hlubší teoretické znalosti a dovednosti ve zvoleném oboru, a získá tak potřebný znalostní a dovednostní základ pro analýzu, návrh a ověřování řešených problémů jak v badatelské a vědecké, tak i v inženýrské praxi.
Absolvent magisterského studijního programu je připraven samostatně řešit problémy informačních technologií v inženýrské praxi s využitím soudobých poznatků vědy. V praxi se uplatní jako samostatný tvůrčí pracovník daného oboru informačních technologií, tedy v oborech zaměřených na informační systémy a jejich bezpečnost, inteligentní systémy, počítačové systémy, sítě a komunikace, počítačovou grafiku a multimédia nebo vedoucí týmu pracovníků složených z různých oborů informačních technologií.
Státní závěrečná zkouška (SZZ) má dvě části, a to obhajobu diplomové práce a ústní část v podobě odborné rozpravy o zadaných tématických okruzích z předmětu "Počítačová grafika a multimédia", jehož náplň vychází z vybraných povinných předmětů na oboru MGM, kterými jsou Hardware/Software Codesign, Pokročilé databázové systémy, Počítačová grafika, Inteligentní systémy, Teoretická informatika, Matematické struktury v informatice, Fyzikální optika, Multimédia, Počítačové vidění, Zpracování obrazu, Zpracování řečových signálů a Pokročilá počítačová grafika. Rada studijního oboru schválí výběr tématických okruhů, a studenti jsou o těchto tématických okruzích informování nejméně 2 měsíce před SZZ v daném akademickém roce. Každému studentovi jsou zadány dva tématické okruhy.
- Metodika tvorby uživatelských rozhraní ve 3D prostoru
- Akcelerace zpracování obrazu pomocí signálových procesorů a programovatelných logických čipů
- Hledání klíčových slov v řeči
- Knihovna obrazových operací v reálném čase
- Kódování řečových signálů na velmi nízkých bitových rychlostech
- Komponenty pro práci s 3D modely
- Rekonstrukce 3D scény z dvojic snímků
- Knihovna pro práci s 3D rastrem
- Robustní rozpoznávání fonémů
- Tvorba počítačových her ve 3D prostředí
- Zpracování textů v přirozeném jazyce.
Diplomové práce jsou uloženy v Knihovně FIT, Božetěchova 2, Brno. Seznam diplomových prací včetně detailů je dostupný na Webu FIT:
https://www.fit.vut.cz/study/theses/.cs
Výběr akademického roku a studijního plánu
Zkr | Název | Kr | Pov | Zak | Fa |
---|---|---|---|---|---|
HSC | Hardware/Software Codesign | 5 | P | ZaZk | FIT |
MAT | Matematické struktury v informatice *) | 5 | P | Zk | FIT |
PDB | Pokročilé databázové systémy | 5 | P | ZaZk | FIT |
PGR | Počítačová grafika | 5 | P | Zk | FIT |
TIN | Teoretická informatika | 7 | P | ZaZk | FIT |
VIN | Výtvarná informatika | 5 | V | Klz | FIT |
Zkr | Název | Kr | Pov | Zak | Fa |
---|---|---|---|---|---|
FYO | Fyzikální optika | 5 | P | Zk | FIT |
MUL | Multimédia | 5 | P | Zk | FIT |
PDS | Přenos dat, počítačové sítě a protokoly | 5 | P | Zk | FIT |
ZPO | Zpracování obrazu | 5 | P | Zk | FIT |
ZRE | Zpracování řečových signálů | 5 | P | Zk | FIT |
PP1 | Projektová praxe 1 | 5 | V | Klz | FIT |
Zkr | Název | Kr | Pov | Zak | Fa |
---|---|---|---|---|---|
SEP | Semestrální projekt | 5 | P | Klz | FIT |
AVS | Architektury výpočetních systémů | 5 | V | ZaZk | FIT |
PP2 | Projektová praxe 2 | 5 | V | Klz | FIT |
ZZN | Získávání znalostí z databází | 5 | V | ZaZk | FIT |
Zkr | Název | Kr | Pov | Zak | Fa |
---|---|---|---|---|---|
DIP | Diplomová práce | 13 | P | Za | FIT |
VGE | Výpočetní geometrie | 5 | P | Zk | FIT |
KRY | Kryptografie | 5 | V | ZaZk | FIT |
MBA | Analýza systémů založená na modelech | 5 | V | Zk | FIT |
PIS | Pokročilé informační systémy | 5 | V | ZaZk | FIT |
POS | Pokročilé operační systémy | 5 | V | Zk | FIT |
Pov: P - povinný, PV - povinně volitelný, D - doporučený, V - volitelný
Zkr | Min. předmětů | Max. předmětů | Min.kred | Přes jako | Předměty | Název |
---|---|---|---|---|---|---|
C | 1 | 9 | 0 | V | GMU, PCS, PPP | Hardware |
G | 1 | 9 | 0 | V | GUX, KKO, PGPa, POVa | Grafika |
H | 1 | 1 | 3 | V | AEU, FCE, FIK, FIT, HKO, HVR, JA3, PRM, RET | Humanitní předmět |
I | 1 | 9 | 0 | V | FLP, GIS, PDI, WAP | Informační systémy |
M | 1 | 9 | 0 | V | PRL, SIN, SNT, VNV | Modelování a umělá inteligence |