Specializace je určena pro ty, kteří se chtějí věnovat počítačovému vidění a jeho aplikacím. Studenti si osvojí teoretické základy formování obrazu, zpracování obrazu a strojového učení pro počítačové vidění. Na projektech získané znalosti aplikují na reálné problémy a získají zkušenost s vývojem aplikačních systémů počítačového vidění.
Informační technologie hýbou světem
-
79 %
studentů získá zkušenosti z praxe
-
98 %
studentů úspěšně složí státní závěrečnou zkoušku
-
99 %
absolventů najde práci do měsíce
-
40 938 Kč
je průměrný nástupní plat absolventů
1. ročník
Povinné předměty programu - zima
Povinné předměty programu - léto
Společný základ programu
Společný základ programu tvoří předměty, které Vám dají znalosti důležité pro všechny inženýry v IT:
- Architektury výpočetních systémů Vás naučí uvažovat o tom, jak Váš kód poběží na moderních výpočetních platformách, jak myslet při programování tak, abyste využili zdrojů co nejefektivněji, tj. aby Vaše aplikace využila co nejlépe výkonu moderních platforem, efektivně využila paměťové prostředky systému a byla také efektivní, pokud jde o spotřebovanou energii.
- Funkcionální a logické programování Vás naučí, že ač je klasické imperativní programování velmi široce užívaným paradigmatem a má velmi blízko k implementaci na strojové úrovni, existují i jiné přístupy, které Vám přinesou nový pohled na některé klíčové problémy a pomohou získat jejich neotřelá a často efektivnější řešení.
- Moderní trendy informatiky (v angličtině) potřebujete znát, abyste viděli, kam se vyvíjí obor a co lze za pár let očekávat v praxi.
- Paralelní a distribuované algoritmy je předmět, který Vám ukáže zákonitosti, limity a úskalí paralelních a distribuovaných algoritmických řešení a s tím spojených synchronizačních mechanismů, bez nichž při řešení řady komplexnějších problémů stěží uspějete.
- Statistika a pravděpodobnost je pravou rukou každého inženýra, zpracovat číselné výsledky experimentů nebo data získaná při běhu Vaší aplikace, analyzovat je a získat z nich poučení pro další rozhodnutí je téměř jeho denním chlebem.
- Teoretická informatika ukazuje hranice možností informatiky přes formální jazyky a matematické modely výpočtu. Jen tak dokážete porozumět tomu, jestli Váš problém je vůbec řešitelný a pokud ano, s jakými zdroji a jakými prostředky to lze dokázat.
- Ukládání a příprava dat, zejména těch velkých, a získávání znalostí z nich, je umění užitečné pro každého informatika. Je to jeden z klíčových aspektů, které silně ovlivňují efektivitu mnohých řešení a aplikací.
- Umělá inteligence a strojové učení je předmět, kde poznáte, jak naučit počítače rozumět našemu světu a přinutit je řešit problémy, které jsou pro člověka sice snadné, ale pro algoritmický stroj těžko zvládnutelné.
Všechny své vědomosti předají
a v těžkých chvílích vás podrží
Prof. Ing.
Herout Adam
Ph.D.
Adam Herout se pedagogicky i výzkumně věnuje počítačovému vidění a strojovému učení. Dále se zajímá o uživatelská rozhraní, zejména pro mobilní zařízení, o čemž přednáší v předmětu Tvorba aplikací pro mobilní zařízení. Pro studenty píše oblíbený blog Heroutův učitelský notýsek.
Čím se zrovna bavíme?
-
Také letos byla během imatrikulací (12. září) udělena již tradiční Cena Zdeny Rábové, která vyzdvihuje výrazné osobnosti z řad studentů naší fakulty za jejich aktivní působení ve vědě a výzkumu a za celkové zvyšování prestiže FITu. …
-
Prestižní ocenění z mezinárodní konference AAMAS 2025 putuje na FIT VUT
Již 24. ročník mezinárodní konference o autonomních agentech a multia-gentních systémech AAMAS 2025 se uskutečnil v druhé polovině května 2025 v americkém Detroitu. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších pravidelných akcí v oblasti výzkumu autonomních agentů a multi-agentních systémů (konference je zařazena v nejvyšší kategorii CORE A*). …
Pojďte na FIT!
Další magisterské
specializace
-
Bioinformatika a biocomputing
-
Informační systémy a databáze
-
Inteligentní systémy
-
Inteligentní zařízení
-
Kyberfyzikální systémy
-
Kybernetická bezpečnost
-
Matematické metody
-
Počítačová grafika a interakce
-
Počítačové sítě
-
Počítačové vidění
-
Softwarové inženýrství
-
Strojové učení
-
Superpočítání
-
Verifikace a testování software
-
Vestavěné systémy
-
Vývoj aplikací
-
Zpracování zvuku, řeči a přirozeného jazyka