Nabídka programů

Počítačová grafika a interakce

Ak. rok 2023/2024Prezenční 2 roky Zakončeno titulem Ing.

Specializace "Počítačová grafika a interakce" je určena pro ty, kteří se chtějí věnovat, jak název napovídá, grafice a interakci. Studenti se v ní naučí zobrazovat a počítači dobře a rychle 3D scény a objekty, sestrojit uživatelské rozhraní počítačů tak, aby si dobře rozuměly s uživateli, ale i další související dovednosti.

Informační technologie hýbou světem

  • 79 %

    studentů získá zkušenosti z praxe

  • 98 %

    studentů úspěšně složí státní závěrečnou zkoušku

  • 99 %

    absolventů najde práci do měsíce

  • 40 938 Kč

    je průměrný nástupní plat absolventů

1. ročník

V 1. ročníku studenti absolvují vybrané předměty povinného základu a povinně i nejméně dva předměty specializované "Počítačová grafika" a "Fyzikální optika". Ostatní předměty jsou volitelné.

Povinné předměty programu - zima

Povinné předměty specializace - zima

Povinné předměty specializace - léto

Společný základ programu

Společný základ programu tvoří předměty, které Vám dají znalosti důležité pro všechny inženýry v IT:

  • Architektury výpočetních systémů Vás naučí uvažovat o tom, jak Váš kód poběží na moderních výpočetních platformách, jak myslet při programování tak, abyste využili zdrojů co nejefektivněji, tj. aby Vaše aplikace využila co nejlépe výkonu moderních platforem, efektivně využila paměťové prostředky systému a byla také efektivní, pokud jde o spotřebovanou energii.
  • Funkcionální a logické programování Vás naučí, že ač je klasické imperativní programování velmi široce užívaným paradigmatem a má velmi blízko k implementaci na strojové úrovni, existují i jiné přístupy, které Vám přinesou nový pohled na některé klíčové problémy a pomohou získat jejich neotřelá a často efektivnější řešení.
  • Moderní trendy informatiky (v angličtině) potřebujete znát, abyste viděli, kam se vyvíjí obor a co lze za pár let očekávat v praxi.
  • Paralelní a distribuované algoritmy je předmět, který Vám ukáže zákonitosti, limity a úskalí paralelních a distribuovaných algoritmických řešení a s tím spojených synchronizačních mechanismů, bez nichž při řešení řady komplexnějších problémů stěží uspějete.
  • Statistika a pravděpodobnost je pravou rukou každého inženýra, zpracovat číselné výsledky experimentů nebo data získaná při běhu Vaší aplikace, analyzovat je a získat z nich poučení pro další rozhodnutí je téměř jeho denním chlebem.
  • Teoretická informatika ukazuje hranice možností informatiky přes formální jazyky a matematické modely výpočtu. Jen tak dokážete porozumět tomu, jestli Váš problém je vůbec řešitelný a pokud ano, s jakými zdroji a jakými prostředky to lze dokázat.
  • Ukládání a příprava dat, zejména těch velkých, a získávání znalostí z nich, je umění užitečné pro každého informatika. Je to jeden z klíčových aspektů, které silně ovlivňují efektivitu mnohých řešení a aplikací.
  • Umělá inteligence a strojové učení je předmět, kde poznáte, jak naučit počítače rozumět našemu světu a přinutit je řešit problémy, které jsou pro člověka sice snadné, ale pro algoritmický stroj těžko zvládnutelné.

Všechny své vědomosti předají
a v těžkých chvílích vás podrží

Předchozí Následující

Pojďte na FIT!

Přihláška

Nahoru