Počítačová grafika a interakce
Ak. rok 2023/2024Prezenční 2 roky Zakončeno titulem Ing.
Specializace "Počítačová grafika a interakce" je určena pro ty, kteří se chtějí věnovat, jak název napovídá, grafice a interakci. Studenti se v ní naučí zobrazovat a počítači dobře a rychle 3D scény a objekty, sestrojit uživatelské rozhraní počítačů tak, aby si dobře rozuměly s uživateli, ale i další související dovednosti.
Informační technologie hýbou světem
-
79 %
studentů získá zkušenosti z praxe
-
98 %
studentů úspěšně složí státní závěrečnou zkoušku
-
99 %
absolventů najde práci do měsíce
-
40 938 Kč
je průměrný nástupní plat absolventů
1. ročník
Povinné předměty programu - zima
Povinné předměty programu - léto
Povinné předměty specializace - zima
Povinné předměty specializace - léto
Společný základ programu
Společný základ programu tvoří předměty, které Vám dají znalosti důležité pro všechny inženýry v IT:
- Architektury výpočetních systémů Vás naučí uvažovat o tom, jak Váš kód poběží na moderních výpočetních platformách, jak myslet při programování tak, abyste využili zdrojů co nejefektivněji, tj. aby Vaše aplikace využila co nejlépe výkonu moderních platforem, efektivně využila paměťové prostředky systému a byla také efektivní, pokud jde o spotřebovanou energii.
- Funkcionální a logické programování Vás naučí, že ač je klasické imperativní programování velmi široce užívaným paradigmatem a má velmi blízko k implementaci na strojové úrovni, existují i jiné přístupy, které Vám přinesou nový pohled na některé klíčové problémy a pomohou získat jejich neotřelá a často efektivnější řešení.
- Moderní trendy informatiky (v angličtině) potřebujete znát, abyste viděli, kam se vyvíjí obor a co lze za pár let očekávat v praxi.
- Paralelní a distribuované algoritmy je předmět, který Vám ukáže zákonitosti, limity a úskalí paralelních a distribuovaných algoritmických řešení a s tím spojených synchronizačních mechanismů, bez nichž při řešení řady komplexnějších problémů stěží uspějete.
- Statistika a pravděpodobnost je pravou rukou každého inženýra, zpracovat číselné výsledky experimentů nebo data získaná při běhu Vaší aplikace, analyzovat je a získat z nich poučení pro další rozhodnutí je téměř jeho denním chlebem.
- Teoretická informatika ukazuje hranice možností informatiky přes formální jazyky a matematické modely výpočtu. Jen tak dokážete porozumět tomu, jestli Váš problém je vůbec řešitelný a pokud ano, s jakými zdroji a jakými prostředky to lze dokázat.
- Ukládání a příprava dat, zejména těch velkých, a získávání znalostí z nich, je umění užitečné pro každého informatika. Je to jeden z klíčových aspektů, které silně ovlivňují efektivitu mnohých řešení a aplikací.
- Umělá inteligence a strojové učení je předmět, kde poznáte, jak naučit počítače rozumět našemu světu a přinutit je řešit problémy, které jsou pro člověka sice snadné, ale pro algoritmický stroj těžko zvládnutelné.
Doporučené průchody specializací
Interakce člověka s počítačem
Průchod specializací NGRI je určen studentům, kteří mají zájem zejména o interakci člověka s počítačem a návrh uživatelských rozhraní.
1. ročník, zimní semestr
- Architektury výpočetních systémů
- Počítačová grafika
- Statistika a pravděpodobnost
- Teoretická informatika
- Ukládání a příprava dat
- Umělá inteligence a strojové učení
1. ročník, letní semestr
- Funkcionální a logické programování
- Fyzikální optika
- Multimédia
- Paralelní a distribuované algoritmy
- Výpočetní geometrie
2. ročník, zimní semestr
- Pokročilá počítačová grafika (v angličtině)
- Semestrální projekt
- Grafická a zvuková rozhraní a normy
- Grafická uživatelská rozhraní v Javě
- Počítačové vidění (v angličtině)
- Robotika (v angličtině)
- Tvorba aplikací pro mobilní zařízení (v angličtině)
2. ročník, letní semestr
Počítačové hry
Průchod je určen těm, kdo mají zájem o počítačové hry a jejich programování z "technické stránky".
1. ročník, zimní semestr
- Architektury výpočetních systémů
- Počítačová grafika
- Statistika a pravděpodobnost
- Teoretická informatika
- Ukládání a příprava dat
- Umělá inteligence a strojové učení
1. ročník, letní semestr
- Funkcionální a logické programování
- Fyzikální optika
- Moderní trendy informatiky (v angličtině)
- Multimédia
- Paralelní a distribuované algoritmy
- Zpracování obrazu
2. ročník, zimní semestr
- Pokročilá počítačová grafika (v angličtině)
- Semestrální projekt
- Agentní a multiagentní systémy
- Grafické a multimediální procesory
- Lineární algebra I
- Paralelní výpočty na GPU
- Výtvarná informatika
2. ročník, letní semestr
Specializovaná počítačová grafika
Tento "průchod" specializací NGRI je určen těm, kteří se zajímají o specializovanou počítačovou grafiku, realistický a/nebo real-time rendering.
1. ročník, zimní semestr
- Architektury výpočetních systémů
- Počítačová grafika
- Statistika a pravděpodobnost
- Teoretická informatika
- Ukládání a příprava dat
- Umělá inteligence a strojové učení
1. ročník, letní semestr
- Funkcionální a logické programování
- Fyzikální optika
- Multimédia
- Paralelní a distribuované algoritmy
- Výpočetní geometrie
- Zpracování obrazu
2. ročník, zimní semestr
- Pokročilá počítačová grafika (v angličtině)
- Semestrální projekt
- Grafické a multimediální procesory
- Lineární algebra I
- Paralelní výpočty na GPU
- Počítačové vidění (v angličtině)
2. ročník, letní semestr
Všechny své vědomosti předají
a v těžkých chvílích vás podrží
Prof. Dr. Ing.
Zemčík Pavel
Učí Multimédia, Zpracování obrazu, Pokročilou počítačovou grafiku a Počítačové vidění. Jsou to předměty, které jsou užitečné studentům v praxi. Pokud je třeba, rád poradí studentům ohledně studia, ale i výzkumu obrazu a videa.
Doc. Ing.
Beran Vítězslav
Ph.D.
Učí Tvorbu uživatelských rozhraní a přednáší vybrané přednášky v oblastech zpracování obrazu, videa a hloubkových dat a UX/GUI designu. Dále se věnuje oblasti přirozených uživatelských rozhraní a to zejména v robotice při komunikaci člověka se stroji. Ve své rockové kapele hraje na bicí.
Prof. Dr. Ing.
Černocký Jan
Učí Signály a systémy, většinou nenáviděný předmět plný komplexních čísel, konvolucí a dalších nechutností. Teprve později studenti docení, že se jim v životě bude hodit při zpracování zvuku, videa, ale i senzorických nebo obecně velkých" dat. Rád poradí přemýšlivým studentům s mnoha projekty včetně Erasmu+.
Prof. Ing.
Herout Adam
Ph.D.
Adam Herout se pedagogicky i výzkumně věnuje počítačovému vidění a strojovému učení. Dále se zajímá o uživatelská rozhraní, zejména pro mobilní zařízení, o čemž přednáší v předmětu Tvorba aplikací pro mobilní zařízení. Pro studenty píše oblíbený blog Heroutův učitelský notýsek.
Čím se zrovna bavíme?
-
Holistické modelování dialogu s využitím voicebota, který dokáže komunikovat s uživatelem v krizových situacích - to má umožnit výzkum Alexandra Poloka z FIT VUT. Doktorand působí ve skupině pro zpracování řeči BUT Speech@FIT a jeho ambiciózní projekt získal ocenění i v patnáctém ročníku soutěže Brno Ph.D. …
-
Maluj jako Pollock. Mobilní aplikace studentů z FIT VUT probouzí vnitřního umělce v dětech i dospělých
Štětce, barvy, paleta, plátno - to vše člověk většinou považuje za základní potřeby k uměleckému vyjádření. Aplikace Pollock Artify, která je určena všem milovníkům umění bez ohledu na věk, nabízí možnost uvolnit svou kreativitu pomocí nástroje, který je vždy po ruce - mobilního telefonu. …
Pojďte na FIT!
Další magisterské
specializace
-
Bioinformatika a biocomputing
-
Informační systémy a databáze
-
Inteligentní systémy
-
Inteligentní zařízení
-
Kyberfyzikální systémy
-
Kybernetická bezpečnost
-
Matematické metody
-
Počítačová grafika a interakce
-
Počítačové sítě
-
Počítačové vidění
-
Softwarové inženýrství
-
Strojové učení
-
Superpočítání
-
Verifikace a testování software
-
Vestavěné systémy
-
Vývoj aplikací
-
Zpracování zvuku, řeči a přirozeného jazyka